Aangekomen en geacclimatiseerd. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Henrike Kiers - WaarBenJij.nu Aangekomen en geacclimatiseerd. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Henrike Kiers - WaarBenJij.nu

Aangekomen en geacclimatiseerd.

Door: Henrike Kiers

Blijf op de hoogte en volg Henrike

03 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Afgelopen dinsdag 26 februari was het dan eindelijk zo ver. Ik vertrek...naar Curaçao!! Om zes stonden mijn ouders, Arina en ik al op Schiphol en mijn vliegtuig zal pas om 8.40 vertrekken. Om goed zeven uur had ik me ingecheckt en had ik mijn bagage ingeleverd. Omdat alles nieuw voor mij was en ik niks wist op Schiplhol, ben ik ook al vrij op tijd naar de gate gelopen. Bij het instappen van het vliegtuig heb ik direct aan de stewardess aangegeven dat het voor mij de eerste keer dat ik vloog en dat ik het toch allemaal best spannend vond. Echt alle lof voor de stewardessen, want ze hebben me stuk voor stuk op mijn gemak gesteld en kwamen tijdens de vlucht regelmatig even langs om te vragen hoe het ging. Na een korte tussenstop op Sint Maarten, kwam ik om half 4 plaatselijke tijd aan op Curaçao. Het uitchecken gaat hier iets langzamer dan in Nederland, want om half 5 stond ik buiten. Ik werd gelukkig opgewacht door Corine en Eli, 2 huisgenoten en collega's.

Tijdens de autoreis vanaf het vliegveld tot aan Landhuis Veeris, waar ik woon, schrok ik behoorlijk. Ik ken Curaçao eigenlijk alleen maar van de mooie beelden, foto's en vooral de rijkdom, maar wat ik hier zag was het tegenovergestelde. Wat een armoe!! Bleek later dat dit ook het armste gedeelte van Curaçao is, maar toch. Er is zo'n groot verschil tussen arm en rijk hier!

De eerste paar dagen heb ik goed moeten acclimatiseren, want het is hier natuurlijk erg warm, zowel 's nachts als overdag. Inmiddels ben ik de warmte goed gewend.

Het enige waar ik tot nu toe ben geweest, is bij de Caracasbaai met een prachtig mooi uitzicht!! En ben ik zaterdag wezen kajakken met Maritha, Jan Willem, Christa en Eli. 's Avonds zijn we uit eten geweest, vanwege het afscheid van Maritha. Zij vertrekt a.s. woensdag alweer. Ik vind het erg fijn dat ik al wat dingetjes heb gezien en gedaan, zodat ik echt besef dat ik op Curaçao ben en een band op kan bouwen met mijn collega's.

Morgen (maandag) begint mij eerste werkdag bij de crisisopvang. Ik heb er ontzettend veel zin in en laat gewoon alles op me af komen! Morgen begint eindelijk het gedeelte waarvoor ik hier naartoe ben gekomen!!

Liefs, Henrike

  • 03 Maart 2013 - 18:31

    Arina:

    Succes en veel plezier morgen!

  • 03 Maart 2013 - 19:01

    Silvia:

    fijn dat je morgen mag beginnen veel succes.En dat je al wat rond hebt gekeken.groetjes

  • 03 Maart 2013 - 19:14

    Tecla Robben:

    Heel veel succes morgen met je eerste werkdag!


  • 03 Maart 2013 - 19:30

    Joke Witvoet :

    Hoi henrike, wat fijn dat je al een klein beetje gewend bent, spannende dag morgen en idd gewoon op je af laten komen, wij wensen jou alvast veel succes morgen.

    Gr. De witvoetjes.

  • 03 Maart 2013 - 22:40

    Janny Mulder:

    Henrike,
    Wat leuk om meteen van je te horen.
    Spannend hoor en morgen je eerste werkdag. Ik wens je een hele fijne dag en jou kennende gaat je dat gewoon lukken.
    Ik weet niet of er tijdverschil is maar ik wens je lekker slapen en morgen: WERK ZE!!!

    liefs
    Janny

  • 04 Maart 2013 - 16:55

    Linda:

    Heel leuk om te lezen hoe je reis en je eerste dagen op Curacao zijn verlopen! Ik hoop dat je 1e werkdag naar volle tevredenheid is gegaan!

  • 04 Maart 2013 - 18:37

    Karla:

    Hoi Henrike,

    Leuk verhaal had al het een en ander vanjde moeder gehoord, maar ook leuk dat je al het een ander hebt gezien voordat je begin te werken, het zal best wennen zijn allemaal en ook de temperatuur natuurlijk. Geniet en heel veel succes met je eerste werkdag.

    Groetjes Karla

  • 07 Maart 2013 - 13:45

    A.K.Vast:

    Dag Henrike,
    Door problemen met het oproepen van je volledig verslag eerst heden vermelding van de goede ontvangst. Met interesse alles gelezen. Veel succes verder en sterkte tijdens de eerste dagen !
    Hartelijke groet, ook van Oma, Opa

  • 11 Maart 2013 - 13:41

    Debbie:

    Lieve Henrike,

    Wat super te gek gaaf! Hoe vond je het vliegen, gaaf he? Ik las over het contrast rijk arm, heftig om te zien lijkt mij. Hoe is het werk?
    Ik ben heeeeeel trots op je dat je dit allemaal doet.

    Liefs en hele dikke knuffel van Debbie

  • 12 Maart 2013 - 19:16

    Mamma Kiers:

    Op naar het volgende verslag we houden contact. Werkse op Curacao.

  • 22 Maart 2013 - 14:52

    Gieneke Te Velde:

    Hallo Henrike

    Wat zijn we benieuwd hoe je je werk daar beleefd zeg !!
    Een hele onderneming ,en we wensen jou daar veel werkplezier en vooral leuke nieuwe collega.s
    en wat een temperatuurs verschil het wil hier nog maar geen voorjaar worden.
    Henrike Hartelijke Groetjes Gieneke en Otto.

  • 27 Maart 2013 - 18:08

    Arina:

    Wij zitten hier met een gevoelstemperatuur van -15 te smachten naar een zonnig vervolg verhaal!! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2013

Thuis

19 April 2013

Het loopt toch iets anders dan verwacht

27 Maart 2013

Al een maand!!

03 Maart 2013

Aangekomen en geacclimatiseerd.
Henrike

Christen, gezellig, blond, dromer, dromen waar maken en zeer binnenkort een entertainer!! :)

Actief sinds 08 Feb. 2013
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 6526

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 01 Augustus 2014

Mallorca

26 Februari 2013 - 11 Februari 2014

Op naar Curaçao!!

08 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: